TROLL Troll troll.....

Vad rör sej i ett troll huve ?  Jag vet ju att en del människor bara mår bra om de kan trycka ner andra...få andra att må lika dåligt som de själva. Men det har jag bara läst om...aldrig själv råkat ut för nån. 
I en chatt som vår träffar man på många olika sorter, tur är det att de flesta är normala snälla människor. Men troll har ju visat sitt fula nylle även där...nått jag heller aldrig stött på tidigare, annat än historier döttrarna berättat.
Nöjet i att skriva nått bara för att vara elak förstår jag inte. Att vara kärringen mot strömmen har jag träffat på men det är nog inte samma sak. Tror jag. Har inte heller träffat på elakhet så som detta troll öser ur sej. Måste ha för lite att göra eftersom hen kan sitta i timmar var dag å bara vara elak. Vilken energi det måste ta......
Jag har ju förstått att det går inte att göra nått åt det...annat än att stänga av eländet.... Det spelar ju ingen roll vad jag säger så hittar fanskapet nått fel med det .....
 
 En gång var jag förkyld... å hur kunde jag kalla det jobbigt!?! Nån hade ju dött ! DET, var illa de. Å visst är det ledsamt men betyder ju inte att allt annat är fjant.... näe så är det inte...inte alla andra utan BARA JAG...... jag kan inte tycka det e jobbigt att va sjuk...när det finns de som dött.
 
Idag var det att Jullan lagar mat...igen! Hon gjorde det igår oxå .....  Då har hon en moster som kan göra ost fast hon e blind !! Så då är ju jag hemsk som låter jag låter jullan laga mat.... 2 dagar i rad !! Barnarbete va !!!
Det finns ju de som måste ha hjälp för att göra vissa saker.... är dom oxå hemska människor...nej nej neeeej...bara jag så klart.
Jag kan inte skruva upp fästen till gardinstängerna heller ! Allt är köpt å jag väntar bara på att nån ska ha tid å hjälpa mej skruva upp fästen så jag kan sätta upp gardinerna :) Jag kan inte spika upp en tavla heller...eller byta glödlampa som gått sönder..... De flesta saker man gör med BÅDA händerna kan jag inte göra.....
Jag har ju oturen att mista synen å det lilla som e kvar räcker inte alltid till...... Å min vänstra axel är stelopererad... kan inte lyfta den högre än att jag kan peka på näsan. Alltså kan jag inte hålla i en spik medan jag hamrar...eller en skruv medan jag skruvar.... OM skruv eller spik ska sitta högre än min näsa.....
Min högra hand skadade jag för många år sedan.... nerver och senor gick av så jag har ingen känsel i handen bara lillfingret jag har nån känsel.
Det kan ju oxå försvåra en del saker.... så jag behöver hjälp det eländiga åbäke !!! En del saker kan jag inte göra !!  Å mina ungar är rädd om mej OCH dom är väluppfostrade !! Ingen av dom som har nått emot att hjälpa till...inte heller mina svärsöner har nått emot att hjälpa till när det behövs !!!
Jag förstår att Troll inte har hjälpsamma människor runt sej och därfö agerar i ren avund...men sätt dej in i min situation som jag försöker göra med dej (för att stå ut) så kanske Du kan förstå varför en del måste ha lite hjälp  och att det inte är nått fel.
 
Det tar såååå mycket energi att hantera troll å hat.... energi som man kunnat lägga på nått trevligt istället... så VÄCK med dej...det var sista gången jag förklarar nått för dej....å förstår Du inte nu så kan nog ingen hjälpa dej :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0