vågen blev viktigast....

Strålande sol här så tänkte gå ner till Ica å köpa en läsk. Men skriver lite här först....de va ju ingen ordning på skrivandet på de senaste året.
Testade ny medicin som gjorde mina sov vanor helt kondtiga. På 4-5 månader sov jag ca 3-4 timmar/natt. Var vanligtvis vaken till va 3 på morron varje natt.
När jag började gå ner i vikt var vågen de första jag tänkte på varje morron. Typiskt vane människa så blev det att st på vågen varje morron före allt annat.  Stod jag på samma andades jag ut, minskade jag då hoppade jag runt en stund. Men hade det ökat med de minsta lilla så fick jag en känsla av panik och kanske misslyckande. Då var det allt jag grundade på. Jag märkte att jag utan problem kunde låta bli att äta fast föda på flera dagar.....många dagar. Och i mitt huvud kändes det bra, fast jag knappt kunde stå på bena.
Jag behövde Nisse för att få lite klarhet i huvet. Hon sa
- jag tänker inte ens va glad att du gått ner när du gör det så dumt!!
Så jag tänkte...hmmm...jag är ju en något så när klipsk person. Varför beter jag mej så dumt.
För det blev som en kick för varje hekto jag minskade och det kändes såååå jävla bra!! Nått jag kunde, nått jag klarade, tyckte att jag hade full kontroll.
Pyttsan va jag hade.
Vågen står kvar i badrummet och jag har samma rutiner ännu och reagerar på samma sätt ännu. Men nu är jag medveten om hur galet jag tänker och försöker ändra på det.


 Fått lov å köpa en massa nya kläder...fått en massa av Bobbi oxå 😀 påhejad av både Nisse och Bobbi har det blivit mycket svart! Det är mestadels svart i deras garderober, min med nu.
Så mina goa "Bingo tanter" jag hoppas Ni inte glömt bort den här tanten ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ha det bäst 🪑






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0