jag absolut avskyr Swedbank !

Min dotter sålde sin soffa och kvinnan som köpte den sa när hon skulle swisha -Bäst jag skriver soffa, bankerna är ju så petiga nu för tiden.
 
Jag önskar jag hade vetat det tidigare !!
 
Mitt konto och mitt bankid har vart låst sedan 1 Februari för att jag i min dumhet sålde nått UTAN att fråga Swedbank om lov först. Plötsligt hade jag ovanliga transaktioner på min swish...... 😳
 
Jag förstod inte först varför bankid inte fungerade så jag väntade några dagar. Det kommer väl igång tänkte jag. Men inget hände så jag ringde huvud kontoret.... ett 08 nummer och fick till svar att jag måste gå till banken så fixar dom det.
Jag har 3,5 km att gå till banken. Den är öppen mån, onsd till 13 och torsdag från 13-18
Kallgrader och blåst så gruvade mej så det tog nån dag innan jag bestämde mej för att gå. Men, jag tänkte bäst att ringa igen och kolla så jag inte går i onödan. Sagt å gjort... fick samma svar igen. Måste gå dit för att få ordning på det.
Då hade jag oxå fått ett brev som sa att jag måste förklara de "ovanliga transaktionerna"på min swish. Så jag tog brevet med mej och gick iväg......
Höftledsartos, synskadad, astma och kol.............................😓
Väl framme sa en ytterligt arrogant typ (som såg ner på mej fast jag var längre än han) 
-Vad menar du ? Skulle VI hjälpa till med nått ? Näe det gör vi inte här!  Jag argumenterade en stund och påpekade vad de sagt på telefon men han sa bara Nej, nej nej. Och ....... höhö NEJ
 
Jag gick hem igen och då började jag bli orolig.... utan bankid kan jag inte betala räkningar. Jag har betalningar som görs automatiskt från det kontot som var låst. Som hemförsäkringen tex.
Kontot var låst för insättningar och uttag.
Som tur va går min pension in på ett konto på sparbanken Skåne och de är fristående från Swedb. Så jag kunde handla och betala hyran i kontanter.
Jag ringde igen och igen.... försökte få reda på hur lång deras utredning tar...... Ingen vet !
De som utreder har inget telefonnummer, ingen mail adress, ingenstans kan man fråga någon.
Jag skickade in en skriftlig beskrivning på vad jag gjort....hur kunde jag understå mej till att göra "affärer" utan att fråga dom först. Jag var urförbannad, hade ont och flåsade hejdlöst för att hämta andan på väg hem från banken å gick in på kiosken å köpte kuvert och frimärke, lånade en penna å skrev på baksidan av brevet jag fått. Jag är svårt synskadad så det var svårt att skriva. mina händer skakade ocxå i ren skär vrede vilket inte gjorde saken bättre.
 Deras utredning är fortfarande inte klar.... kan hända att de ännu försöker tyda vad det var jag skrev.
I början på denna veckan ringde jag 08 numret igen,måste få reda på hur lång tid de ska hålla på ! Utan bankid kan jag inte handla på ica hemkört... jag måste gå till affären å handla å det är långt och jag kan inte bära så mycket så måste gå nästan varje dag.
Såååå.... på måndag fick jag prata med en väldigt trevlig kvinna som förklarade en hel del. Bla.a att sånna utredningar brukar ta 1-2 veckor så även hon tyckte det var konstigt. Hon sa oxå att jag hade rätt att ta ut pengar från kontot, för eventualiteter... jag har ju egenheten att bli hungrig då och då...... och jag behövde pengarna som satt fast på swedb. Hon sa oxå att jag kunde gå till banken här och de kunde då ringa och prata med den handläggare som hade mitt ärende. Få reda på hur lång tid det skulle ta. Få veta nått.
 
Så ok..... Onsdag denna veckan skulle jag gå upp dit igen men för säkerhets skull ringde jag kontoret här i Båstad och frågade.... - ja visst, kom hit så hjälper vi till.
Jag gick å gick å gick i den förbannade uppförsbacken för tredje gången. Berättade vad jag fått veta från deras eget huvudkontor och samma skitstropp sa - Nej, det kan vi inte göra, vi kan inte ringa. Och NEJ, du kan inte ta ut pengar. 
men... jag sa jag behöver pengarna å hon på telefonen sa att jag har rätt att ta ut !! Å han svarade bara -NEJ !
 
I morse satt jag å grunnade på nått annat hon sa... att jag kunde skaffa bankid till Sparbanken Skåne kontot. Då behöver jag en säkerhetsdosa från dom. Deras närmaste kontor ligger i Hässleholm 1,3 timmes bilfärd härifrån. Men jag tänkte, jag ringer dom å pratar...
 
- Kan Ni skicka en säkerhetsdosa eller måste jag komma in till ert kontor ?
- Vi kan inte skicka tyvärr, Du måste komma hit.
- Jag bor i Båstad, var finns ert närmaste kontor ?
- Du kan gå in på ett swedb. kontor å få en från oss, vi har ett avtal med dom om just denna sak.
- Oj va bra, tusen tack!
 
Hmmmm.... måste ringa swedb här å kolla oxå OCH även denna gången sa kvinnan att visst kan Du göra det. Jag frågade tillåmä är du bombsäker på det här ?? å hon svara Jaaa å skrattade.
 
Inatt snäade det massor. I morse var det -5 grader. Jag, barfota i foppa tofflor  (mina fötter har klaustrofobi) travade iväg, har gått samma väg nu så många gånger så jag törs gå utan min vita käpp.
Framme tog jag en kölapp och tänkte får jag samma stopp igen så tar jag en ny lapp å väntar..... Men jag såg en annan pojk. Det började bra.....han tog fram de jag skulle ha å så ringde han sparbanken skåne.
Så sa han att jag hade redan en säkerhetsdosa från swedb.... Ja, den har Ni låst, sa jag. 
-Ja men du kan bara ha EN dosa.
-Jag har INGEN fungerande dosa sa jag
- Men du har en från oss....
- Ta bort den då sa jag
-Nej
min vrede började göra att jag såg vita blixtar i ögona. Ni saboterar mina konton här....... Ska Ni nu sabotera mina ärenden i en annan bank ???
-Ja.....  Du får ta dej till Spaarbanken skånes kontor.
Så sa jag till han allt jag fått veta av huvudkontoret å den ÅSNAN sa
- Ja men dom sitter där i kundtjänst å dom vet inget !
 
Var gång jag ringt swedb. så säger de... detta samtal spelas in för din säkerhet och kan komma att användasni utbildnings syfte. Jag hoppas att de samlar ihop mina samtal och försöker lära sej nått av det. OCH att de kontaktar lokala kontor så att ALLA rättar sej efter samma regler.
Jag fick gå hem igen utan uträttat ärende...... När jag gick kastade jag en förbannelse över swedb. lokala kontor i Båstad. Överlägsna, arroganta och tjurig personal som inte en enda gång har hjälp mej. Inte ens i närheten gjort det de på deras kundtjänst sagt att DE SKA GÖRA !!
 
Jag är så förbannad.... och Bobbi är om mäjlig ännu mer förbannad så jag tärs inte ta med henne till banken för det skulle sluta illa.... för banken.
 
Nu tänker jag..... ska jag ta nej till hässleholm. Men kommer det vara en resa i orättat ärende oxå..... Det verkar ju som om de säger vad som helst på telefonen å sen bara NEJ när man kommer dit.
 
Jag tänker i alla fall när allt e klart stampa sönder dosan från swedb. och gå upp med den å lämna tillbaka den i småbitar. Efter jag tagit ut de pengar jag har där !
 
Jag absolut avskyr Swedbank !!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0