Är det höst nu ?

Synd.... inte mycket till sommar här i Båstad...det har regnat mer är solat :) Men men.... igår hade jag bestämt mej för att städa lite...flytta ut det stora köksbordet från köket eftersom jag vill ha ett litet. Det vägde ett ton !!!! Och självklart blev det den varmaste dagen på hela sommaren jusst igår !!!! Jag höll på att förgås i värmen...Men skam den som ger sej....jag städade klart :)
Idag regnar det igen ! 
 
Jag har sett på pinterest att det verkar vara jätte poppis att göra mattor nu. Det finns ett otal sätt att göra mattor på ser jag. Å så klart....höst å vinter på ingång så kanske man vill ha varma goa mattor att gå på....å FINA är dom juju =)
 
Locker Hoocking heter det här...finns virknå med "synål-hål" i ena änden att köpa 2-pack 45:-  Det ser väldigt skoj ut...nått jag måste prova =) Står högt på listan över höst å vinter göra-grejs =)
 
 
Det här verkar ju oxå skoj..... lättare kanske är att få dit snären på en rockring =)
 Är nått måste prova grej oxå =)
 
 
 
Det här är ju virkat .... antar att man har virkat in snäre där. Måste prova det oxå =)
 
 
Det här är ju pom-poms som man satt ihop till en häääärlig matta...sådan ville Nisse ha =)
 
 
 
Å här är rockring mattan....gillar iden men jag har faktiskt aldrig sett en sån stor rockring =)
Men jag ska nog köpa en rockring...så är den lindad med tyg...för att inte snärena ska halka runt. listigt =)
 
 
 
Detta kan ju kanske vara nått för barn att pilla med...till dockskåp eller som på bilden sätta på väggen.
Man skulle ju oxå kunna göra många sånna fyrkanter och sedan sy ihop de till en stor matta .... Nått att pyssla med när vintern e här =)
 
 
 
Det här är ett sätt att väva en matta utan vävstol ! Listigt det oxå...de föreslåt att om man har en gammal dörr så kan man använda den ... spika upp å trä garn... mackramé garn var ett förslag...eller snöre. å sen väva trasmatt-remsor eller garn ex Hoock zpagetti...som nu kostar 65:- 
 
 
Jag gillar mönstret de gjort här...nått jag absolut inte skulle klara...men jag sparade bilden för att det ser ut som en bra början på den där "Rockring-mattan" Å jag har ringar som jag gjort drämfångare av...har några kvar i olika storlekar.... Jag skulle kunna göra på dom och sedan sy ihop.... Å de första bilderna här skulle nog vara en bra början då =) Måste kolla hur man avslutar bara ...hihi
 
 
 
Detta är den mattan de gjort på dörren... så här ser det ut när de gjort en bit.... det blir snyggt... men jag har ju inte en därr jag kan spika i =) Så för min del får det bli att göra många mindre å sy ihop =)
 
 
 
ses.... ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0