Min lilla plätt i solen :)

Om jag står på trappan så ser det ut så här......
 
 
lite mera gräsmatta mellan trappan och vedhögen...men den där vedhögen och ogräs höga som buskar tar upp stor plats. Så ser Ni så nära vägen det är...buskar å träd är ju bra för att minska avgaser och ljud. Hade önskat ett bullerplank där :)
Sitter ut en timme så har jag världens huvudvärk av avgaserna.
 
 
 
 
 
på bilden ovan syns från ett håll när klockan är vid ca 15 så kommer så pass sol på min sida av huset. Så jag antar att om jag vill ha blommor så får de bli sånna som inte behöver sol.... Den där busken längst upp till vänster i bild är eländig...förra året tog jag i den och fick utslag heeeela armen!
 
 
 
Så här ser det ut från andra hållet....Synd att det är en parkering där för där är det sol hela dagen :)
Jag vill ta bort en massa ogräs runt träd och vedhögen..... tänkte krukor fastspikade lite här å där på vedhögen hade ju vart en idé ...om ogräset kommer bort! .... kanske göra ett Mini samhälle där :) Med små fina fågelholkar (från Panduro) med fint staket runt och fönsterluckor :) och några småfåglar, kanske nån kanin ..... :)
 
Men..... kan jag få till blommor efter väggen...eller 2 STORA krukor på var sida om trappan...kan jag ha blommor där...fast det bara kommer sol där först efter kl 17-18
 
Ha det gott alla :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0