Tisdag ♥♥

Sovi dåligt igen men har i alla fall sovit.... Jullan kom hem vid halv 5...började stöka runt i köket så då var det lika bra att kliva upp. Provat påta lite mer men då är det bäst att man sitter bra...annars är det lätt att få ont i ryggen. Å fler krämpor behöver man väl inte....
Jag har lagt mattorna åt sidan lite :) Nyhetens behag med de här ringarna :) Försöker ju lära mej de olika sätten.Det är en skåra i var pinne som sticker upp...annars hade jag aldrig klarat det :)

Jag å Jullan har nystat upp en massa virkgarn men det är fortfarande ca 50 kg kvar :) Jag gör mattor med tre trådar av det aprikosa...4 trådar av det gula :) Kanske jag skulle tagit 5 av det gula...då tar det slut fortare :)
 
Med påtringarna kan man lätt göra annorlunda mönster...lätt att göra de här bitarna å sy ihop :)
 
 
 
Detta är en ponsho på ett annorlunda vis som man lätt kan göra med påtringen....Det blir väldigt tjockt å mjukt.
Avståndet mellan pinnarna avgör hur tjockt garn man måste ha..... som till stickor 5-6 skulle jag tro passar bäst till de ringar jag har.
 
 
Denna är virkad men går lika bra att sticka eller påta.....varm å go om halsen. Skulle jag tänkt på, kanske sluppit bli förkyld igen...
 
 
 
Chatt igen snart då...... tråkigt när det blir gruvsamt att chatta.....
 
 
 
 
 
 
mmmm...musik :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0