Quick knit är inte Quick 🤓

Jag köpte flera olika påtringar...De kallas ju Quick Knit på engelska men det är inte snabbt :)  Jag har kollat på youtube filmer om hur man kan göra... det finns massa olika sätt...lika som med vanlig stickning. Jag hamnade på en film som hette Speed Knit...å där lärde ut stickning så som Vi gör här :)
Jag har ju sett på filmer å sånt...hollywood filmer när nån stickat så har ju undrat på vad de håller på med...så där stickar man ju inte :) Men tydligen så gör de så i andra länder...här Speed stickar vi :)
 
Så på den tiden jag påtade en mössa så hade jag hunnit göra tre på vanligt vis :) Men det e skoj att prova nått nytt. Och jag kan förstå om endel tycker det e lättare att lära sej påta är sticka vanligt.
 
 
 Det här blev en vit mössa...ett paket jag köpte på Panduro i den fanns det en loom alla verktyg man behöver och garn. Det var till å med en skinnbit och stoppning till en sån där gullig toffs :) Väl värt pengarna för allt fanns i som man behöver.
 
 
 
 Här har jag en stärre ring.... den kan man göra massa med. Eftersom jag kan sticka som vanligt så är det inte så svårt att tänka ut ett mönster man vill göra...som här tex ett försök på en tröja.....Så kan man hitta filmer på youtube om man vill veta vilka stygn man vill sticka.... som den biten där jag har tummen...på vanlig stickning kallas det rätstickning... ser lika ut men väldigt mycket krångligare...sen är det slätstickning och det ser inte lika ut som vanlig stickning och det var de som var roligt.
Hade det sett lika ut så hade jag aldrig fortsatt :) för att sticka vanligt är ju speed sticka :)
 
 
 Så här blev min första loom stickade mössa :)  Jag trodde det gula skulle räcka till en mössa men det gjorde det inte så fick bli lite blått på toppen....hade jag vetat det så hade jag gjort en blå rand på mitten av mössan ... och sytt dit med gult SWE på den blå randen....så jag e nedrigt besviken på den...kommer antagligen att repa å göra om den... :) Det blir väldigt tjockt å varmt...men så skulle det ju bli med vanligt oxå.... Vet inte vad som e bäst egentligen.... men Leonard lärde sej det på mindre är 2 minuter så antar att det e lättare att lära sej detta... :)
 
ses ♥♥♥
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0