Min kära krångliga unge ♥

Hon heter Bobbi, en tvärhand hög och ettrig som en nyskakad pomac !  Jag skulle se efter Leonard idag.... men de kom tidigare och ville äta lunch med mej =) Det var ju trevligt tycker jag...men jag brukar inte äta stadig lunch, kanske bara en macka eller kräm...så en stadigare midda.
Men Bobbi vill ha midda till Lunch också.... å petigt
-Vad vill Du ha då, frågar jag....
-Säg nått Du ? svarar hon alltid
-Men det är lättare om Du säger själv vad Du vill ha, försöker jag....
-Neeeeej, säg nått Du !
-Mos å Korv ?
-Nä
-Köttfärssås ?
-Näe
-Pasta ?
_nää
-Tacos ?
-Näääe
- Men säg Du vad Du e sugen på istället !!
-Näääe, säg nått Du !
-Korvstroganof ?
-Näääe....
-Falugryta....
-Nääääe....
Så kan vi hålla på i evighet !! Men så sa jag att jag hade en latmans Jansson som jag kunde göra. Vad e de ? Det är en liten förpackning färdig Potatisgratäng och så en liten förpackning ansjovis. En liten gratängform å så är det lätt gjort. Jag är ju ensam så det passar mej att göra så.
-Näääe, säger hon. Då kan Vi ju bara göra gratängen juju....
-Ja men jag har ju köpt det så, för att göra en Latmans Jansson !!
-Men jag vill ha bara gratäng i så fall...
OK....hon får som hon vill och jag slänger ihop gratängen i formen å in i ugnen. Hon ligger på soffan och gapskrattar åt Betnér.
Så när mitt chattpass e klart är också maten klar så jag och Leonard dukar fram och gör iordning. Då kommer Frk Bobbi in i köket och plockar fram hårdbröd, ost och Philadelphia..... Brer 2 mackor och går tillbaka till soffan.
-Maten är klar nu , ropar jag
-ja jag tar sen, säger hon å fortsätter skratta åt Betnér =)
 
Så sticker hon iväg till sitt möte, anledningen till min barnvakt tjänst =) Jag tar käk när jag kommer tillbaka säger hon medan hon rusar ner för trappan.....
Nyss kom hon tillbaka från mötet och hade jätte bråttom .... måste skynda sej å hämta Leonard för dom skulle åka å käka PIZZA !!!!!
 
Det är sååå typiskt Min Kära Krångliga Unge ♥♥ Precis som sin Pappa hihihi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denise
2017-04-27 @ 17:21:14

Vilket drygarsel!!!

Svar: hahaha...typiskt henne juju =)
Lilian Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0