Kropps fixering...

Jag såg nyss 2 bilder på instagram ... 2 bilder på en ung kvinna som verkligen är vacker.... Men som säger sej tycka illa om sin kropp... förstod inte riktigt smärtan hon beskriver över tanken på sin kropp. Så en bild på halva hennes ansikte å säger att helheten är för ful för att visas ??!!! Hon är en klassisk skönhet.... Kunde ha varit pinuppa på 30-talet ... utvikningsbrutta på 70-talet... tidlös skönhet alltså. Men med dessa problem..... var kommer sånna bekymmer ifrån.....
 
I ungdomen var jag smal som en speta.... ofta såg jag sjuk ut. Och hur jag än gjorde kunde jag inte gå upp i vikt. Om man e smal är inte folk så finkänsliga som om jag hade vart tjock. Åhhhh.... va smal Du e, är Du sjuk ? -OJOJ har Du cancer ? osv osv......
så fyllde jag 53 år..... slutade röka och kände av "värmeböljor" ...en händelserik period alltså. Kunde sluta på vilket sätt som helst..... Men det som hände var att jag en kväll gick å la med som en slank 52 kg tant... å vaknade 30 kg tyngre gumma =)
 
Så jag har upplevt båda delarna....... Just nu e jag en glad tjockis ♥♥ Å trivs med mej själv....för att jag gillar mitt liv, min tillvaro, mitt förstånd..... Finns så mycket mer att gilla än sin kropp. Kroppen är bara ett verktyg för att forsla runt ditt förstånd, Din kärlek, Dina tankar....Din hjärna alltså ♥♥
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0